piątek, 30 sierpnia 2019

Początki

          Swoją przygodę z tym fascynującym, unikalnym rzemiosłem, jakim jest grawerstwo, rozpoczynałam od grawerowania broni myśliwskiej oraz jednego z najpopularniejszych motywów zdobniczych - liści dębu. Ten rodzaj grawerunku nazywa się "deep relief". Powstaje przez głębokie wybieranie stali wokół wygrawerowanych, poszczególnych elementów wzoru.




Poniżej baskila jeszcze w czasie pracy. Proszę zwrócić uwagę, że gałązki, żołędzie czy liście mają swoją wysokość, wyraźne krawędzie niczym płaskorzeźba.






Silna grupa pod wezwaniem...;) czyli pracownia Engraver w komplecie. Prawie w komplecie, ponieważ towarzyszyła nam na co dzień suczka wyżła.


Pierwsze selfie jako grawer :) oraz zdjęcia w trakcie pracy...




Gdy pierwszy raz trzymałam rylec w ręce, bardzo mi przeszkadzał. Szukałam w dłoni odpowiedniego miejsca, dłoń bolała, tworzyły się odciski...
Po jakimś czasie rylec stał się dla mnie tak naturalnym narzędziem jak długopis.

Pierwszym zadaniem było wykonanie szeregu w miarę prostych linii.


Następnym, wykonanie regularnych linii krzywych czyli spiral i okręgów. Spirala w grawerstwie jest absolutną podstawą! Ornamenty roślinne, arabeski oparte są głownie o precyzyjnie wyrysowane spirale różnej budowy, większe, mniejsze i te najmniejsze - kilkumilimetrowej wielkości.        
   
Jak widać jest do baaardzo trudne zadanie dla początkującego grawera.

               










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz